Általában vezető hír egy-egy autópályaszakasz átadása, nem véletlemül, városok, térségek, országrészek sorsát változtathatja meg az út. Éppen ezért fontos, hogy - tiszteletben tartva a vélemény szabadságát - a hír, az információ pontos legyen. Az eredeti cikk:
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/20/megvolt_az_ev_autopalyaavatasa
Kiegészítő információ a cikkben:
"Az M43-as egyértelműen az idei év, sőt, a következő jó pár év legnagyobb sztrádaavatása, már ami az átadott útszakasz hosszát illeti. Az épülő, vagy hamarosan épülő szakaszok alig 10 kilométer körüliek."
A mellékelt táblázat:
M43-as, 5-ös főúttól Makóig | 31,7 km | 57,7 milliárd forint |
M9-es | 12,3 km | 8,4 milliárd forint |
M0, M1-M6 között | 7 km | 10,9 milliárd forint |
M0 új szakasz | 6,3 km | 9,7 milliárd forint |
M4es, kisújszállási elkerülő | 11,1 km | 6,3 milliárd forint |
M85-ös, enesei elkerülő | 7 km | 5,8 milliárd forint |
Összesen | 75,4 km | 98,8 milliárd forint |
Az információ és táblázat érthetetlen módon hiányos, hiszen a kapcsolódó anyagok között egy másik cikk is elérhető:
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/07/nem_lesz_kesz_az_iden_az_m3-as_uj_szakasza/
Vagyis a felsoroltak mellett épül még az M3 autópálya új szakasza, ami 34 km hosszú 32 milliárd forintba kerül.
Remélem csak véletlen hibáról van szó...
Ugye nem kerülnek a "keleti végek" ismét a perifériára?!